Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Σε 5,5 χρόνια η ολοκλήρωση της γραμμής ΜΕΤΡΟ Χαϊδάρι- Πειραιά

metro_erga_agia_marina_xaidari
Σε 5,5 χρόνια πρόκειται να παραδοθεί η επέκταση της γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ Χαϊδάρι – Πειραιάς, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε εχθές ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μάκης Βορίδης, κατά την παρουσίαση της σύμβασης κατασκευής του έργου στην αρμόδια επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

«Στόχος και προτεραιότητα της χώρας είναι σε 5,5 χρόνια από σήμερα να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί για χρήση το τμήμα ΧΑΪΔΑΡΙ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ της Γραμμής 3 του ΜΕΤΡΟ», είπε ο κ. Βορίδης και πρόσθεσε : «Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τους πόρους που θα προκύψουν από την αναμόρφωση του ΕΣΠΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη. Συμμετέχουμε ενεργά στην συζήτηση που γίνεται αυτή την περίοδο με την Ε.Ε. για διαμόρφωση του πέμπτου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, το οποίο ως γνωστό θα χρηματοδοτήσει κυρίως έργα μέσων σταθερής τροχιάς (Σιδηρόδρομο, Μετρό κλπ.) »
Το έργο, όπως τονίστηκε εχθές, έχει προϋπολογισμό 725 εκ. ευρώ (περιλαμβάνεται ΦΠΑ ), και χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», καθώς επίσης και από δάνειο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το έργο, δημοπρατήθηκε με Οριστική Μελέτη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και θα υλοποιηθεί μέσα από την παρούσα κύρια σύμβαση που θα καλύπτει την Μελέτη Εφαρμογής, την κατασκευή των Έργων Πολιτικού Μηχανικού και το μεγαλύτερο μέρος από τα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά συστήματα που απαιτούνται.
Ακόμη θα ακολουθήσουν και 5 περιορισμένου ύψους ανεξάρτητες συμβάσεις που θα καλύψουν ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά αντικείμενα (σηματοδότηση, σύστημα επιτήρησης συρμών - ATS, συλλογή κομίστρου, ασύρματες τηλεπικοινωνίες και σύστημα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων - BACS) που θα συντονισθούν και με την κύρια σύμβαση όπως απαιτείται τεχνικά και λειτουργικά. Τέλος, στο αντικείμενο της κύριας σύμβασης περιλαμβάνεται η Θέση σε Λειτουργία της νέας επέκτασης, από τον επίσταθμο του σταθμού «Αγ. Μαρίνα» (όπως έχει μετονομαστεί σήμερα ο Σταθμός «Χαϊδάρι»), έως τον επίσταθμο του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο».
Το άνοιγμα των φακέλων προσφορών των Υποψηφίων που προεπιλέγησαν έγινε στις 18.04.2011. Εκ των έξι (6) προεπιλεγέντων Υποψηφίων, υπέβαλαν προσφορά οι πέντε (5).
'Έγκριση των αποτελεσμάτων της 1ης Φάσης του Β΄ Σταδίου (τυπικά και νομιμοποιητικά στοιχεία) από το Δ.Σ. της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ στις 20.06.2011.
Δόθηκε η σύμφωνη γνώμη της Διαχειριστικής Αρχής για την υπογραφή της σύμβασης με το από 09.01.2012 σχετικό έγγραφο.
Με την υπ' αριθμ. 60/2012 Πράξη του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κρίθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης του έργου «ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΤΜΗΜΑ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ».
Περικλής Ι. Μαραγκός